Windows Home Edition SP1

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
bryan12392

Windows Home Edition SP1

Bericht door bryan12392 » 15 feb 2010 16:35

Hallo,

Ik heb momenteel een Dell en toen ik de compter kocht had ik daar een Windows Home Edition SP1 cd-rom gekregen. Momenteel zit ik eraan te denken om mijn pc opnieuw te installeren. Op dit moment heb ik het volgende op mijn Pc staan:

Microsoft Windows XP
Home Edition
versie 2002
Service Pack 3

Hoe kan ik het snelst mijn installatie erdoorheen voeren? Ik heb begrepen dat je iets had met ISO bestanden van SP3 die je gelijk kan installeren, zodat je niet eerst van SP1 naar SP2 hoef te gaan om vervolgens weer naar SP3 te updaten.

Wie kan mijn hiermee helpen?

Ik hoor graag van jullie

Greets,
Bryan

bryan12392

Re: Windows Home Edition SP1

Bericht door bryan12392 » 15 feb 2010 17:12

/Edit

Ook kan ik van mijn buurman die een Dell computer heeft zijn besturings cd-rom lenen.
Op zijn cd-rom staat het volgende:

Besturings cd voor Windows XP Professional SP2

Is hier ook iets mee mogelijk?

John van Rhijn

Bericht door John van Rhijn » 15 feb 2010 21:35

De XP Professional installatie-cd kun je niet gebruiken.

De snelste manier om een XP Home t/m SP3 installatie(-cd) te krijgen, is middels slipstreamen van SP2 en nadien SP3.
Hoe je dat moet doen vindt je in mijn tweede post in dit topic.

Dat slipstreamen lijkt omslachtig, maar feitelijk gaat het sneller dan SP2 en SP3 'stand-alone' installeren (laat staan via Windows Update).
In verband met activeren moet je eerst SP2 slipstreamen, gevolgd door SP3 (en het bouwen van de iso).
Het mooie is dat je dus na slipstreamen een XP Home installatie-cd hebt die met Windows Update al klaar is t/m SP3.
Daarnaast kun je met deze XP/SP123 installatie-cd ook je XP/SP123-installatie repareren in de Herstelconsole; dat kan bij een XP/SP12 of XP/SP123-installatie namelijk niet met een XP/SP1 installatie-cd (die je hebt).
Zou je vergeten een iso te willen bouwen, dan kan dit alsnog in een navolgende enkele actie met nLIte.

Wanneer je uiteindelijk je nieuwe XP Home SP123 installatie gemaakt hebt, dan is DIT ook zeker de kleine moeite waard.
In Systeem --> Geavanceerd --> Opstart- en herstelinstellingen kun je de tijdsuur van het bootmenu eventueel lager zetten dan 30 seconden.
Haal daarnaast gelijk het vinkje weg bij 'De computer automatisch opnieuw opstarten' (dan blijft een ooit BSOD staan, zodat je de foutmelding op kunt schrijven).

bryan12392

Bericht door bryan12392 » 16 feb 2010 23:14

Dank voor je reactie mijn compter is inmiddels opnieuw geinstalleerd :D
John van Rhijn schreef:De XP Professional installatie-cd kun je niet gebruiken.
Waarom niet?

John van Rhijn

Bericht door John van Rhijn » 16 feb 2010 23:51

1. Heb je opnieuw geinstalleerd zoals ik in mijn post voorstelde, of heb je een andere manier gevonden?

2. Home is 'simpeler' dan Professional. In Professional is bijvoorbeeld, meen ik, het netwerk-management uitgebreider.
... Er waren indertijd wel cracks om Home te transformeren in Professional.

bryan12392

Bericht door bryan12392 » 17 feb 2010 00:12

John van Rhijn schreef:1. Heb je opnieuw geinstalleerd zoals ik in mijn post voorstelde, of heb je een andere manier gevonden?

2. Home is 'simpeler' dan Professional. In Professional is bijvoorbeeld, meen ik, het netwerk-management uitgebreider.
... Er waren indertijd wel cracks om Home te transformeren in Professional.
Ik weet niet hoe dit precies is gegaan mijn buurman heeft het voor me gedaan hij heeft hier meer ervaring in dan ik heb.

Je hebt overigens nog geen antwoord gegeven op mijn vraag..??

Greets,
Bryan

John van Rhijn

Bericht door John van Rhijn » 17 feb 2010 06:23

Als Home 'simpeler' is dan Professional, dat Professional dus ondermeer een beter management van netwerken in zich heeft, dan is Home dus anders opgebouwd dan Professional en kun je een Professional installatie- of recovery-cd/dvd niet gebruiken voor een Home-installatie.
Om een blauwe fiets weer netjes origineel te maken, gebruik je niet groene verf.

Gesloten