Laadscherm langzamer

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
Tom523

Laadscherm langzamer

Bericht door Tom523 » 28 dec 2009 14:33

Hallo,

Normaal, als ik mijn computer aanzette kwam er een Windows teken en ging hij laden. Hierna moest ik mijn Gebruikerswachtwoord invullen en ging hij naar mijn account. Nu doet hij er veel langer over. Ik typ mijn wachtwoord in en daarna moet ik lang wachten.

Wie weet een oplossing?

Met vriendelijke groet,

Tom523

redbad

Re: Laadscherm langzamer

Bericht door redbad » 28 dec 2009 22:47

Als je start > uitvoeren > msconfig intypt kijk dan eens welke software bij booten allemaal op moet starten. Grote kans dat je er een behoorlijk aantal uit kunt schakelen (bijv. printer, scanner e.d. die kun je gewoon gebruiken als je ze nodig hebt maar die hoeven helemaal niet op te starten) kijk hier ook even:

http://www.windows-help-central.com/win ... maken.html
http://www.schoonepc.nl/optim/bootvis.html

John van Rhijn

Bericht door John van Rhijn » 28 dec 2009 23:41

redbad schreef:Als je start > uitvoeren > msconfig intypt kijk dan eens welke software bij booten allemaal op moet starten.
Daar kun je m.i. beter de opstartlijst van CCleaner voor gebruiken.
Daarin kun je een opstartend programma (of een service van een programma) eerst tijdelijk uitschakelen en, als uitschakelen geen problemen geeft, eventueel als opstartend item verwijderen.
Tevens staan er in CCleaner's opstartlijst in principe geen services van Windows, dus je kunt je Windows ook niet per ongeluk gehandicapt maken. De enige Windows service die er bij mijn XP tussen staat is ctfmon.exe.

redbad

Bericht door redbad » 28 dec 2009 23:43

CCleaner is ook altijd goed. Msconfig is trouwens ook heel makkelijk terug te zetten hoor want je verwijdert niet maar haalt alleen een vinkje weg die je ook zo weer terug kunt zetten! Ben expres al niet begonnen over index service e.d. omdat je dan wel moet weten wat je doet...
Laatst gewijzigd door redbad op 29 dec 2009 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

John van Rhijn

Bericht door John van Rhijn » 28 dec 2009 23:47

redbad schreef:Msconfig is trouwens ook heel makkelijk terug te zetten hoor want je verwijdert niet maar haalt alleen een vinkje weg die je ook zo weer terug kunt zetten!
Was ik even vergeten. Kun je nagaan hoe vaak ik er CCleaner voor gebruik.

Gesloten