printer

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
tt

printer

Bericht door tt » 28 okt 2009 19:29

Mijn vriend heeft 2 computer en 1 printer.
Hij kan van alle 2 computers printen.
Iemand anders heeft het geinstalleerd dus hij weet niet hoe hij het heeft
geinstalleerd en kan hij het ook niet aan mij vertellen.
Hij heeft ook niet dingen voor gekocht om te installeren.
Hij heeft windows XP en Vista
Weet iemand hoe het moet?

Oud-Forumlid

Re: printer

Bericht door Oud-Forumlid » 28 okt 2009 19:34

Maar wat is je vraag nou ?

tt

Bericht door tt » 28 okt 2009 19:51

Oud-Forumlid schreef:Maar wat is je vraag nou ?
Hoe je kan printen als de printer op de andere computer is aangesloten?

Oud-Forumlid

Bericht door Oud-Forumlid » 28 okt 2009 20:02

in 't netwerkcentrum in vista kan je delen van printers vrij simpel instellen en zoeken naar pc's die in 't netwerk zitten. Netwerkcentrum is te vinden in configuratiescherm. Als de printer in de vista zit. Bij XP - printers - kan je laten zoeken naar aanwezige printers binnen netwerk.

tt

Bericht door tt » 28 okt 2009 21:27

Oud-Forumlid schreef:in 't netwerkcentrum in vista kan je delen van printers vrij simpel instellen en zoeken naar pc's die in 't netwerk zitten. Netwerkcentrum is te vinden in configuratiescherm. Als de printer in de vista zit. Bij XP - printers - kan je laten zoeken naar aanwezige printers binnen netwerk.
Ik heb bij de printer aangegeven dat ik het wil delen.
En als ik op xp zit en ik ga naar configuratiescherm en dan naar netwerkverbindingen en dan komt er bij netwerktaken niet te staan dat ik andere pc kan opzoeken. En al doe ik printers toevoegen start ik met de wizard en dan vink ik netwerkprinter aan en dan en dan vink ik een printer zoeken en dan volgende maar dan vind hij niet mijn HP printer.
Ik krijg deze melding:
Bijlagen
printer.jpg
printer.jpg (23.71 KiB) 3734 keer bekeken

Oud-Forumlid

Bericht door Oud-Forumlid » 28 okt 2009 21:44

Bij netwerktaken staat ook in XP - instellen thuisnetwerk (ofzoiets) - Probeer de XP misschien zo te laten zoeken naar een andere pc en printer.

wim66

Bericht door wim66 » 29 okt 2009 11:50

Welke printer heb je eigenlijk?
Mijn HP heb ik op mijn router aangesloten en is dus draadloos te bereiken vanaf al mijn computers.
In XP kon ik met de installatie disc aangeven dat ik de printer via het netwerk wilde delen.

tt

Bericht door tt » 29 okt 2009 14:20

wim66 schreef:Welke printer heb je eigenlijk?
Mijn HP heb ik op mijn router aangesloten en is dus draadloos te bereiken vanaf al mijn computers.
In XP kon ik met de installatie disc aangeven dat ik de printer via het netwerk wilde delen.
Ik heb een HP HP Photosmart C5280.
Ik had op een andere forum gehoord dat ik alle beide computers de zelfde naam moest geven.
Kan iemand een stappenplan geven hoe dat moet?
De printer is aangesloten op een vista.

Oud-Forumlid

Bericht door Oud-Forumlid » 29 okt 2009 15:02

Bij Vista kan je dat wijzigen in - configuratiescherm - systeem - geavanceerde instellingen - computernaam.
In XP - configuratiescherm - systeem - computernaam.
Ik heb mijn pc's niet dezelfde naam gegeven maar een naam die makelijk te herkennen is voor b.v. zoeken naar pc in netwerk, bleutooth. Standaard is de volledige computernaam een reeks cijfers en letters.
Me Vista heet - PC van Bert - Me XP heb ik Bert-AsusPC genoemd. Dezelfde naam is volgens mij niet nodig want bij mij werk 't zo ook met 2 verschillende namen. Een naam is handiger dan een reeks nummers. PC moet wel opnieuw opgestart worden als de computernaam wijzigt.

tt

Bericht door tt » 01 nov 2009 12:30

Oud-Forumlid schreef:Bij Vista kan je dat wijzigen in - configuratiescherm - systeem - geavanceerde instellingen - computernaam.
In XP - configuratiescherm - systeem - computernaam.
Ik heb mijn pc's niet dezelfde naam gegeven maar een naam die makelijk te herkennen is voor b.v. zoeken naar pc in netwerk, bleutooth. Standaard is de volledige computernaam een reeks cijfers en letters.
Me Vista heet - PC van Bert - Me XP heb ik Bert-AsusPC genoemd. Dezelfde naam is volgens mij niet nodig want bij mij werk 't zo ook met 2 verschillende namen. Een naam is handiger dan een reeks nummers. PC moet wel opnieuw opgestart worden als de computernaam wijzigt.
Ik heb bij alle 2 comptuers (XP en Vista) dezelfde werkgroep gegeven toen vond hij wel de andere computer de volgende dag kreeg ik dit melding. Ik ben de beheerder.
Bijlagen
mijn netwerklocaties.jpg
mijn netwerklocaties
mijn netwerklocaties.jpg (27.22 KiB) 3690 keer bekeken

keyzer

Bericht door keyzer » 01 nov 2009 14:55

Altijd een complexe aangelegenheid dat netwerken. Bijna niet op een behoorlijke manier op afstand uit te leggen.
Ander leesvoer met uitstekende uitgebreide instructies (compleet met plaatjes) voor Vista en XP.
Hou ook in de gaten dat firewalls e.d roet in het eten kunnen gooien.
Ook zal je in veel gevallen zelf de printer moeten aangeven (als Windows deze niet kan vinden).

http://www.nationaalcomputerforum.nl/sh ... php?t=4937
http://www.vistainfo.nl/vista_workshops ... delen.html
http://www.zowerkthet.be/question.aspx? ... nl&id=1332

tt

Bericht door tt » 05 dec 2009 18:22

ik heb het probleem gevonden.
Me firewall blokkeerde printer delen.
Maar ik kan nu printen.
Bedankt voor jullie moeite

Gesloten