bijlagen

Vragen over Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Opera, e-mail, Skype en meer
Gesloten
iza1000

bijlagen

Bericht door iza1000 » 03 nov 2007 12:27

wie kan mij helpen.als ik een e-mail krijg met bijlagen kan ik die niet openen.dan staat er er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld,maak een koppeling via het onderdeel koppelingen instellen van het configuratiescherm(wie kan mij helpen,heb een vista)

Chocky

Bericht door Chocky » 05 nov 2007 12:28

Ik heb dit probleem ook en weet niet hoe ik het moet oplossen.
Wat bij mij wel werkt: ik stuur die berichten door naar mijn hotmailaccount en daar kan ik de bijlagen wel openen....

keyzer

Re: bijlagen

Bericht door keyzer » 05 nov 2007 15:57

iza1000 schreef:wie kan mij helpen.als ik een e-mail krijg met bijlagen kan ik die niet openen.dan staat er er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld,maak een koppeling via het onderdeel koppelingen instellen van het configuratiescherm(wie kan mij helpen,heb een vista)
Aangezien je niet verteld welk mail-programma je gebruikt en om wat voor bijlage het gaat kan ik je geen specifieke antwoorden geven.

Er kunnen een paar dingen aan de hand zijn:
Soms kan je vanuit web-mail applicaties (zoals Hotmail, Gmail etc) de bijlage niet direct openen, je zal deze dan eerst moeten downloaden naar je harde schijf en dan openen.
Als je dat doet kan je mogelijk tegen het volgende probleem aanlopen.

Het kan nl dat je de applicatie waarmee de bijlage is gemaakt zelf niet op je computer hebt staan.
Als het bijv een tekst bestand is dat met MS Office is gemaakt en je hebt dat (of een compatible applicatie) zelf niet op je computer dan kan je een dergelijk bestand ook niet openen.

Tot slot kan het dat Windows het betreffende bestand (om precies te zijn; de extensie van het bestand) niet heeft geassocieerd met een bepaald programma.
Dit lijkt me wel vreemd omdat er altijd wel een koppeling bestaat tussen een extensie en een bepaald programma.

Als je de bijlage kan downloaden kan je proberen om erop te rechts-klikken en te kiezen voor de optie Openen met...
Kies bij voorkeur het programma waarmee de bijlage is gemaakt
(Een .xlsx extensie is een Exel document, .docx=Word, .wps=MS Works etc)

Gesloten