Uitdaging... top 2000 halen uit de top 40 enz.

Naar wat voor software bent u al lang op zoek?
Gesloten
dirkdrent

Uitdaging... top 2000 halen uit de top 40 enz.

Bericht door dirkdrent » 08 mar 2008 19:18

Door mijn enorme collectie muziek op mijn pc zie ik door de bomen het bos niet meer.
Er zijn veel nummers die ik dubbel op de harde schijf hebt staan (of misschien wel drie dubbel) dit vindt ik zonder van de ruimte en is niet nodig.

De muziek op mijn harde schijf heb ik ingedeeld in mappen, de belangrijkste map is de top 40 map. In deze map staan alle nummers die ooit in de top 40 hebben gestaan van 1965 t/m 2008 (heden) elk nummer is voorzien van de juiste tag informatie zoals jaartal, artiest enz.

Het ontstaan van de dubbele nummers op mijn harde schijf komt doordat ik veel op nieuwsgroepen zit en hier bepaalde Hitlijsten download zoals b.v. alle nummer 1 hits die ooit in de top 40 hebben gestaan, de top 1000 allertijden.

Nu heb ik in het verleden weleens zelf een start gemaakt door in mijn player (Musicmatch) een playlist samen te stellen van bijvoorbeeld alle nummer 1 hits uit de top 40. Hier gaat het om meer dan 1000 nummers die ik handmatig in mijn music liberary ga zoeken. Dit doe ik nummer voor nummer en zo haal ik langzaam alle nummer 1 hits uit mijn complete top 40 collectie.

Dit is een behoorlijk tijdrovende activiteit, mijn vraag is dan ook...

Bestaat er een programma die een tekstfile of excel sheet (hier staan alle nummers op die ooit in de top 40 op nummer 1 hebben gestaan) uit kan lezen in de zoekfunctie van mijn player (musicmatch of winamp) en zodoende de artiest en titel in de playlist plaatst?

Ben zeer nieuwsgierig naar jullie reacties...

wim66

Bericht door wim66 » 08 mar 2008 20:49

Ik gebruik MediaMonkey.
Daarmee kan je heel makkelijk afspeel lijsten maken.
MediaMonkey kan ook goed omgaan met lange afspeel lijsten.

Afbeelding

dirkdrent

Bericht door dirkdrent » 08 mar 2008 20:55

Dat klopt, echter kan ik hierin een lijst importeren zodat Mediamonkey automatisch de nummers uit de lijst haalt in deze nummers in de playlist plaatst?

wim66

Bericht door wim66 » 08 mar 2008 21:06

Je kan de inhoud van mappen in één keer naar een afspeel lijst verzenden.
Als alle top 40 hits in een map zitten kan je die dus als geheel naar een lijst verzenden.
Vanuit een tekst of excel bestand zou ik het niet weten.

dirkdrent

Bericht door dirkdrent » 08 mar 2008 21:17

Het gaat er inderdaad om dat ik vanuit de map "gehele top 40" hier alle nummer 1 hits uithaal. In dit proces dan automatisch laat verlopen zodat ik niet handmatig hoef te zoeken. Toch bedankt voor reactie.

Gesloten