sneller

Naar wat voor software bent u al lang op zoek?
Gesloten
rokcy

sneller

Bericht door rokcy » 16 jan 2008 14:01

hallo
met welk program, laat ik mijn pc sneller draaien
het duurt lang voor er een opgevraagde pagina te voorschijnt komt

wordt regelm gedefragmenteerd
ook wordt elke x na het opstarten cckleaner gestart
maar des ondangs blijft hij traag
bootvis wil op deze niet draaien ??
weet iemand hier mss eenandere oplos, voor

alvast bedankt rokcy

keyzer

Re: sneller

Bericht door keyzer » 16 jan 2008 18:23

rokcy schreef:hallo
met welk program, laat ik mijn pc sneller draaien
het duurt lang voor er een opgevraagde pagina te voorschijnt komt

wordt regelm gedefragmenteerd
ook wordt elke x na het opstarten cckleaner gestart
maar des ondangs blijft hij traag
bootvis wil op deze niet draaien ??
weet iemand hier mss eenandere oplos, voor

alvast bedankt rokcy
Ik zal je eerst uit een droom helpen; er bestaat geen software om je computer sneller te laten draaien.
Je kan hoogstens voorkomen dat de computer niet trager wordt door tijdelijke bestanden, het internet cache e.d regelmatig op te schonen en de fragmentatie van de harde schijf zoveel mogelijk tegen te gaan.

De snelheid van een computer wordt door vele factoren bepaald, van de bussnelheid van het moederbord tot aan de temperatuur in de kast.
Als je het hebt over de snelheid waarmee je browser een pagina opbouwt dan komen er weer andere factoren bij kijken zoals de capaciteit van de server waarop de website draait, eventuele bottlenecks die tussen jouw computer en de server bestaan en natuurlijk de snelheid van je internet verbinding.

Aangezien je verder geen informatie over je systeem en internet verbinding geeft geeft kan ik er verder ook niks zinnigs over zeggen.
Verder is het ook belangrijk te weten wat je bedoeld met 'traag'; is je computer zelf traag of alleen je internet verbinding, heb je het probleem met alle website 's of alleen bepaalde, is er een verschil tussen de snelheid waarmee de tekst en de plaatjes worden opgebouwd (een website kan de verschillende elementen waaruit deze bestaat van diverse locaties vandaan halen)?

Plaats de specificaties van je computer (minimaal het type CPU en de hoeveelheid RAM (werkgeheugen)) en je internet verbinding op het forum.
Meet dan je werkelijke internet verbinding op speedtest.net (klik op het knopje Test using recommend server).
Verder is het ook belangrijk te weten of je op een thuis netwerk zit (bedraad of wireless?) en hoeveel computers aan je router hangen.

Met deze informatie kunnen we verder kijken.

Overigens heb ik de mogelijkheid van een virus of andere malware besmetting niet eens genoemd.
Ik zou zelf een paar scans doen om die mogelijkheid uit te sluiten.

Gesloten