gesproken tekst onder muziek cd

Naar wat voor software bent u al lang op zoek?
Gesloten
taraking

gesproken tekst onder muziek cd

Bericht door taraking » 16 dec 2007 20:15

Hallo, Ik wil een tekst ( een meditatie) inspreken met een muziekje als achtergrond via de computer. Wie weet hoe ik dit moet doen. Wil dan later deze als cd branden.Groet Taraking

keyzer

Re: gesproken tekst onder muziek cd

Bericht door keyzer » 17 dec 2007 00:48

taraking schreef:Hallo, Ik wil een tekst ( een meditatie) inspreken met een muziekje als achtergrond via de computer. Wie weet hoe ik dit moet doen. Wil dan later deze als cd branden.Groet Taraking
Dit kan met Audacity.

Importeer de twee bestanden* (stem en muziek) in Audacity via Project>Import audio (je kan de bestanden ook naar Audacity slepen).

Met de Time Shift Tool (zie plaatje) kan je het tijdstip bepalen waarop het ene bestand ten opzichte van het andere start.
Klik op de Time Shift Tool en sleep met de linker muisknop het bestand naar het punt waarop deze moet starten.

Afbeelding

Met de groene Play knop kan je checken of het allemaal werkt zoals je dat wilt.

Ben je tevreden over de mix ga dan naar File>Export as..en exporteer de mix als een nieuw bestand naar de gewenste locatie op je pc.
Je kan exporteren als .wav of als .mp3 (voor export als mp3 moet je wel eerst de LAME encoder downloaden).

*
Het muziekje kan je downloaden met bijv. FrostWire of van een CD rippen met AudioGrabber of DeepRipper

De stem kan je opnemen met Audacity zelf (via het rode Record knopje) en opslaan als .wav bestand.

Ik ga er verder van uit dat alles hardware matig (microfoon geluidskaart enz.) in orde is.

Voor een algemene tutorial over de configuratie van Audacity, je hardware en het opnemen met Audacity zie hier.

Het klink ingewikkelder dan het is want hoogstwaarschijnlijk is je hardware al goed geconfigureerd (alleen nog je microfoon inpluggen).
Verder zou het allemaal moeten lukken met de standaard instellingen van Audacity (alleen het installeren van de LAME codec is wat extra werk).

taraking

Bericht door taraking » 20 dec 2007 14:43

Hallo, Bedankt. Ik ga het uitproberen. Groet Taraking

Gesloten