naam vergeten van softwareprogramma

Naar wat voor software bent u al lang op zoek?
Gesloten
svenb

naam vergeten van softwareprogramma

Bericht door svenb » 20 okt 2007 18:48

hallo, enkele weken geleden ben ik op deze site een gratis te downloaden programma tegengekomen dat AVG, adawaren etc.... beheert en automatisch de update's zou doen of waarschuwen etc.. kortom die van allerlei gratis softwareprogramma's een volwaardig, compleet beschermingssysteem aanbrengt en onderhoud. Wie weet waarover ik het heb en kan mij deze naam van dit programma noemen.

hartelijk dank! :wink:

keyzer

Re: naam vergeten van softwareprogramma

Bericht door keyzer » 20 okt 2007 19:37

svenb schreef:hallo, enkele weken geleden ben ik op deze site een gratis te downloaden programma tegengekomen dat AVG, adawaren etc.... beheert en automatisch de update's zou doen of waarschuwen etc.. kortom die van allerlei gratis softwareprogramma's een volwaardig, compleet beschermingssysteem aanbrengt en onderhoud. Wie weet waarover ik het heb en kan mij deze naam van dit programma noemen.

hartelijk dank! :wink:
Wellicht bedoel je Hitman Pro: http://www.gratissoftwaresite.nl/hitmanpro.html

Als je dat inderdaad bedoelt dan is de kwalificatie '' volwaardig, compleet beschermingssysteem'' nogal overdreven.
Hitman Pro bundelt diverse scanners* waardoor de kans dat er een besmetting niet opgepikt wordt behoorlijk klein wordt.

Je moet echter wel beseffen dat Hitman Pro o.a gebruikt maakt van trial versies die na een paar weken niet meer werken. Daarnaast biedt de software geen real time bescherming behalve de zeer beperkte bescherming die door Spybot S&D en SpywareBlaster wordt geboden.

*
Ad-Aware SE 1.06 Personal(freeware), Plus and Pro (payware)
CWShredder 2.19 (freeware)
Ewido Micro (not displayed at the credit section on Hitmanpro website !!!)
Flash player 9.0 (freeware)
Microsoft Security Update KB912812 (obsolete due to Windows Update)
Microsoft Security Update KB912919 (obsolete due to Windows Update)
Microsoft Security Update KB925486 (obsolete due to Windows Update)
NOD32 2.5 and 2.7 (trial)
Superdat VirusScan (you need a McAfee primesupport license)
Spy Sweeper 4.5 5.0 and 5.3(trial, loses functionality after 7 days)
Spybot Search and Destroy 1.4 (freeware)
Spyware Doctor 3.5 and 4.0 (only detects but doesn't remove malware)
Spyware Blaster 3.5.1 (freeware)
Sysclean (freeware)

svenb

Bericht door svenb » 21 okt 2007 13:50

Beste Keyzer,
Bedankt voor de veelzijdige uitleg. Ik had zo verstaan dat dit een volledige bescherming zou bieden, mijn excuses.
Is er dan een manier om je PC volledig gratis en volledig beschermd te maken?? zo ja, welke programma's zou ik dan moeten downloaden om dit te bekomen?

keyzer

Bericht door keyzer » 21 okt 2007 15:13

svenb schreef:Beste Keyzer,
Bedankt voor de veelzijdige uitleg. Ik had zo verstaan dat dit een volledige bescherming zou bieden, mijn excuses.
Is er dan een manier om je PC volledig gratis en volledig beschermd te maken?? zo ja, welke programma's zou ik dan moeten downloaden om dit te bekomen?
Op GSS staat uitgebreid beschreven hoe je met met gratis software je computer kan beschermen ( http://www.gratissoftwaresite.nl/tips/v ... odig+heeft ).
Lees het even door en als je nog vragen hebt dan kan je natuurlijk altijd weer op het forum terecht.

Welke software je kiest zal vooral afhangen van je computer kennis (bijv:sommige firewalls vereisen wat kennis van processen etc.) en deels ook van je systeem configuratie. (Met een redelijke recente computer waarop XP draait zal je je daarover eigenlijk niet druk hoeven te maken).

Een voorbeeld configuratie voor de gemiddelde gebruiker:

Firewall: Zone Alarm (real-time bescherming, autom. updates)
Anti-virus: AVG (real-time bescherming, autom. updates)
Anti-spyware: Windows Defender (real-time bescherming, autom. updates)
Additionele bescherming tegen spyware: Spyware Blaster (Real time bescherming tegen kwaadaardige websites en downloads, handmatige updates)
Additionele spyware scanners: AdAware, AVG (geen real-time bescherming en auto-updates maar zeer aan te bevelen als extra scanner)
Daarnaast is het een goed gebruik om regelmatig( zeg maar maandelijks) extra scans te doen met een online scanner, voorbeelden:
Trend-Micro Housecall (virus/spyware detectie en verwijdering)
Eset (virus/spyware detectie en verwijdering)

svenb

Bericht door svenb » 22 okt 2007 11:15

dank je wel, ik zal het zeker eens goed doorlezen.

miss tot later.

Gesloten