bestanden met te lange namen verwijderen

Naar wat voor software bent u al lang op zoek?
Gesloten
Tania

bestanden met te lange namen verwijderen

Bericht door Tania » 02 jul 2007 18:48

Hoi,
ik heb per ongeluk via Cobian mij hele harde schijf willen backupen, met als gevolg dat met een soort verpleegstertjes effect Cobian steeds kleiner is gaan door backupen.
Nu heb ik een volle harde schijf (was 15%) en allemaal bestanden met te lange namen die zich niet met XP of eraser laten verwijderen.
Iemand een suggestie hoe deze bestanden te verwijderen?
Groetjes,
Tania.

:oops:

wim66

Bericht door wim66 » 02 jul 2007 21:32

Misschien moet je even kijken onder tools->instellingen en dan de service stoppen (als hij als sevice is opgestart)
Daarna het programma afsluiten (ook in systeemvak) en nog eens proberen de bestanden te verwijderen.
Ik hoop dat het zo lukt, anders mischien in veilige modus opstarten.

keyzer

Bericht door keyzer » 02 jul 2007 21:51

Ik begrijp dat je precies weet welke bestanden je wilt verwijderen.

Dat deze niet te verwijderen zijn is misschien inderdaad omdat de service (Cobian) nog actief is.

Er is een handig tooltje waarmee koppige bestanden in een keer bij de eerst volgende herstart te verwijderen zijn.
Download dit programma en installeer het. Als het goed is verschijnt er bij het rechts klikken van het bestand een nieuwe optie (delete file on next boot)waarmee het bestand bij de volgende herstart wordt verwijdert.
Klik op deze manier alle te verwijderen bestanden aan en herstart je pc.

Oh, en maak een herstelpunt voordat je hiermee aan de slag gaat.

Succes...

Let op: je moet op het bestand en niet de map rechts klikken om de optie in het context menu te laten verschijnen.

Tania

verwijderde mappen die niet verwijdert willen worden.

Bericht door Tania » 11 jul 2007 17:23

:evil: Ik heb geprobeerd wat jullie aangaven, cobian opnieuw geinstalleerd zelfs om de service uit te kunnen zetten en ook moveonboot, maar ik houd lege mappen over die verder niet verwijdert kunnen worden???

keyzer

Bericht door keyzer » 11 jul 2007 17:41

Oooh, recursive directories...nu snap ik wat je bedoeld met het Droste effect :?

Er schijnt een speciale Cobian delete tool te bestaan die de directories kan verwijderen.

Download locatie is: ftp://sherwood.lh.umu.se/public/CobDeleter.exe

Ik heb er geen ervaring mee dus je moet zelf even uitzoeken hoe het werkt.

In het vervolg moet je voorkomen om de bestemmings locatie van de backups in hetzelfde pad als Cobian te installeren.

Als je verder gaat met Cobian lees ff de FAQ.

Tania

recursive directories.

Bericht door Tania » 11 jul 2007 18:07

Thnx, heb het geprobeerd op een kleine subdirectory, heeft flink opgeruimd.
Ga nu langzaam kijken of ik alles weg kan krijgen, maar Cobdeleter is gewoon 1 enkel commando, dus er zijn geen safeguards.
Maar ik kan weer vooruit, nogmaals veel dank.
Keyzer, Je bent super. :D

Gesloten