programma voor foto's van het net te halen

Naar wat voor software bent u al lang op zoek?
Gesloten
dream

programma voor foto's van het net te halen

Bericht door dream » 08 mei 2009 12:12

ik had voordat ik een chrash had met mijn pc een programma om ( ook beveiligde ) foto's van het net te halen, maar ben helaas de naam kwijt
het ikoontje was een camera en het was heel simpel in gebruik, kadertje trekken rond bewuste foto en opslaan.......
weet iemand de naam en of een werkende link aub.

wim66

Re: programma voor foto's van het net te halen

Bericht door wim66 » 08 mei 2009 13:35

Ik heb een simpel programmaatje dat dit doet.
Waar ik het vandaan heb weet ik niet meer, maar je kan het hier downloaden http://drop.io/snapshot_exe/blog waar ik het gedropt heb.
Het is een simpel uitvoerbaar bestand wat je niet hoeft te installeren, gewoon een snelkoppeling maken naar het programma.
Wanneer je het start kan je door middel van Ctrl+1 klikken een deel van je desktop selecteren voor een screenshot.

Afbeelding

John van Rhijn

Bericht door John van Rhijn » 08 mei 2009 20:19

FSCapture is ook zo'n klein handig programma. Versie 5.3 is de laatste freeware-versie.

Let op: wordt ook aangeboden als (besmette) rar-bestand(en). Bij het zoeken naar de laatste freeware-versie, pakte ik ook zo'n rar-bestand uit en AVG vond gelijk een trojan.

Met FSCapture kun je op diverse manieren een foto of een deel van een foto selecteren met de linker muisknop.
Deze selectie kun je opslaan als bestand of bijvoorbeeld kopieeren naar klembord om te importeren in een tekstbestand.
In de editor kun je van een foto selecteren wat je wilt behouden en met 'Crop' het overige wissen.
Je kunt ook 'scrollend' een foto maken van een hele webpagina. Etcetera.

TIP:
Op een USB-stick (en af en toe een backup naar externe harde schijf) bewaar ik alle setupfiles van bestanden die ik, al dan niet met regelmaat, gebruik of wellicht ooit weer een keer nodig heb. Zo heb ik altijd de voorlaatste en laatste versie ergens van. Handig als een freeware programma ineens 'shareware' gaat of zo.

dream

Bericht door dream » 12 mei 2009 15:38

dank je wel

Oud-Forumlid

Bericht door Oud-Forumlid » 30 mei 2009 19:14

Aanvulling op handige screensave prog.

http://www.gadwin.com/download/

Even scrollen naar helemaal onderaan. Hiermee heeft je PrintScreen toets op je keyboard meteen een werkende functie. Met veel opties e.m.

Gesloten